1 Milton Friedman. “A Friedman doctrine: The Social Responsibility of Business Is to Increase Its Profits”, The New York Times, September 1970.
2 “Altruism, Ayn Rand”, Stanford Encyclopedia of Philosophy, 2020..
3 Amaryta Sen, On Ethics and Economics, OUP Catalogue, 1999.
4 George Russell, “Adam Smith in His Time and Ours, by Jerry Z. Muller”, Commentary, 95.5 (1993), p. 60.
5 Adam Smith, The Wealth of nations, 1776, I.ii.2. התרגום לקוח מספרו של ג’רי מולר, האינטלקטואלים והשוק, מאנגלית: תומר זאב, תל-אביב: סלע מאיר, 2019, עמ’ 88.
6 אצל מולר, האינטלקטואלים והשוק, עמ’ 109.
7 Kendra Tully, “Adam Smith: Providing Morality in a Free Market Economy”, The undergraduate Review, 10 (2014), pp. 155–162.
8 שם.
9 Jerry Z. Muller, Adam Smith: In his Time and Ours – Designing the Decent Society, Princeton University Press, 1995.
10 Sir Ronald Cohen, “The invisible Heart of the Market“